کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام سهام عدالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات مهم جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق صنایع اعلام شد تغییر دامنه نوسان بورس از روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ نماز عید سعید قربان در حرم مطهر رضوی (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان!
سرخط خبرها

ریزودرشت سبد «فجرانه» | پاسخ به ۹ پرسش پرتکرار مردمی درباره یکی از خبرسازترین بسته‌های حمایتی دولت

  • کد خبر: ۲۱۲۵۹۱
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
  • ۱
ریزودرشت سبد «فجرانه» | پاسخ به ۹ پرسش پرتکرار مردمی درباره یکی از خبرسازترین بسته‌های حمایتی دولت
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ۹ پرسش پرتکرار مردمی درباره یکی از خبرسازترین بسته‌های حمایتی دولت توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیدانه «فجرانه» در صدر اخبار بهمن قرار گرفت. طرحی که دولتی‌ها برای مردم از ۱۷‌بهمن اجرایی کردند. در چند روز ابتدایی، اجرای طرح «فجرانه» با ابهامات مردمی از کم‌و‌کیف اجرا همراه شد. در همین راستا بازار شنیده‌های مردمی نیز داغ شد. «من شنیدم خرید نکنی یارانه‌ات قطع می‌شه.»، «تا آخر ماه بیشتر وقت نداری هرکجا تونستی برو و خرید کن. حتی با صف!» در همین راستا صفحه صدای مردم شهرآرا ۹ پرسش پرتکرار مردمی را که به سامانه صدای مردم ارسال شده بود با محمدامین بابایی، مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی، درمیان گذاشت.

آیا با خرید کالابرگ‌های فجرانه، یارانه مان قطع می‌شود؟

هرکدام از این موارد در جایگاه جداگانه‌ای است. یارانه کاربرد جداگانه‌ای دارد. مبلغ اختصاص یافته برای خریدکالا نیز کاربرد خود را دارد؛ بنابراین به هیچ عنوان یارانه مردم با خرید در طرح فجرانه قطع نخواهد شد.

اگر فرصت ماه نخست طرح فجرانه تمام شود و کالایی خریداری نکنیم آیا این یارانه برای ماه بعد ذخیره می‌شود؟

نه. این طرح از ۱۷‌بهمن شروع شده است؛ بنابراین برای نوبت نخست، مردم از ۱۷‌بهمن تا ۱۷ اسفند فرصت دارند که نسبت به خرید کالا‌های خود اقدام کنند. یارانه بعدی از ۱۷ اسفند تا ۱۷ فروردین و یارانه سوم نیز از ۱۷ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت است؛ بنابراین این یارانه برای ماه بعد ذخیره نمی‌شود. نکته دیگر آنکه در همان بازه یک‌ماهه مردم فرصت کافی برای خرید کالا‌های همان نوبت را دارند. از مردم تقاضا داریم که در همان بازه یک‌ماهه کالا‌های اعلامی و مورد نیاز خود را خریداری کنند.

آیا باید همه یازده قلم کالا را در یک نوبت مراجعه خریداری کنیم؟ یا این امکان وجود دارد که در بازه یک‌ماه و بر اساس نیازی که داریم کالای مورد نظرمان را خریداری کنیم؟

مردم می‌توانند برای خرید کالا‌های خود در مدت یک ماه اقدام کنند؛ بنابراین برای نوبت نخست تا ۱۷ اسفند این امکان را دارند که یازده قلم کالای اعلام شده سبد فجرانه را بر اساس نیاز خانواده خود خریداری کنند. از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان برای خرید و اجتماع و صف بستن در فروشگاه‌ها شتاب نداشته باشند. قطعا زمان یک ماه فرصت مناسبی است که به صورت اندک اندک اقدام به خرید کالا‌های اعلامی طرح فجرانه کنند.

من در دهک‌بندی‌های صورت گرفته جزو دهک سوم هستم و یارانه نیز دریافت می‌کنم، اما کالا‌های فجرانه شامل حال من نشده است. کجا می‌توانم اعتراض خودم را ثبت کنم؟

غیر ممکن است این اتفاق افتاده باشد. مگر آنکه در فهرست افراد جدیدی که به فهرست یارانه‌بگیر‌ها اضافه شده‌اند، باشند. در مورد این افراد باید گفت که آن‌ها می‌توانند به سایت حمایت (https://hemayat.mcls.gov.ir) مراجعه و اعتراض خود را مبنی بر عدم تخصیص فجرانه ثبت کنند.

نزدیک‌ترین فروشگاه‌هایی را که در محدوده منزل یا محل کارم در آن کالا‌های فجرانه توزیع می‌شود از چه طریقی می‌توانم پیدا کنم؟

نرم‌افزار «شما» را که مخفف شبکه ملی اعتبار است روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید از طریق این شبکه به فهرست و آدرس فروشگاه‌هایی که کالای طرح فجرانه در آنجا توزیع می‌شود دست پیدا کنند.

به‌تازگی ازدواج کرده‌ام و ابتدای بهمن به جدا کردن یارانه اقدام کرده‌ایم، اما هنوز یارانه ما وصل نشده است. آیا این طرح مشمول ما می‌شود؟

تا زمانی که یارانه این افراد با عنوان برقرار نشود امکان استفاده از این طرح را ندارند، زیرا اسامی آن‌ها هنوز در زیرمجموعه سرپرست قبلی است؛ بنابراین تا زمانی که به صورت مستقل به عنوان سرپرست، یارانه آن‌ها برقرار نشود امکان استفاده ندارند و به حساب سرپرست قبلی این مبلغ واریز می‌شود.

آیا با این یارانه ۲۲۰‌هزارتومان می‌توان یک قلم کالا خریداری کرد؟ من شیر و لبنیات و حبوبات را نمی‌خواهم و به‌جای آن قصد دارم برنج خرید کنم.

این مبلغ ۲۲۰ هزارتومان که برای هر نفر درنظرگرفته شده برای یازده قلم کالا با وزن مشخص است؛ بنابراین نمی‌توان در آن تغییراتی ایجاد کرد.

شنیده‌ایم برخی از فروشگاه‌ها به‌جای یازده قلم کالا یک کالا و به اندازه مجموع یارانه افراد آن خانواده می‌دهند. آیا درست است؟

اگر فروشگاهی برای مجموع یارانه یک فرد (همان ۲۲۰ هزارتومان) یک کالا در مقابل یازده قلم کالا ارائه داد، تخلف کرده است. همان‌طور که اشاره شد برای این ۲۲۰‌هزارتومان یازده کالا (ازجمله گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، برنج، روغن، پنیر و...) با وزن مشخص درنظرگرفته شده است. با این توضیحات اگر فروشگاهی به عنوان مثال به اندازه مجموع مبلغ یارانه یک خانواده پنج‌نفره فقط برنج داد تخلف کرده است. اسامی این فروشگاه‌ها را اعلام کنید تا با آن‌ها برخورد کنیم. در ادامه دسترسی این فروشگاه‌ها قطع خواهد شد.

مجموع پول این یازده قلم کالا با احتساب یارانه دولت چقدر می‌شود؟

مجموع ریالی سبد هر نفر با احتساب وزن یازده‌قلم کالا به نرخ امروز (نیم‌کیلو گوشت و یک کیلوگرم تخم‌مرغ و ...) ۷۴۳‌هزار و ۷۴۵ تومان بوده که از این رقم ۲۲۰‌هزار تومان یارانه دولت است.

ریزودرشت سبد «فجرانه»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
چرافروشگاههااجبارکردن علاوه برخرید۲۲۰هزارعیدی فجرانه باید۵۰۰هزارهم خریدکنیم تافجرانه رابگیریم لطفاشفاف وواضح جواب دهیدبااین کارجیب بسیاری ازقشرهای فقیر۷الی میشودوفقط لعن ونعرین نثاردولت میکنندویاازگرفتن فجرانه منصرف میشوندوخیرش رابه لقایش میبخشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->